Z DZIEĆMI

Muzea i teatry

Zabawa w wodzie

Sport i rekreacja

Parki rozrywki

Sale zabaw

Questy i gry turystyczne

Na terenie powiatu słupskiego i miasta Słupska znaleźć można liczne atrakcje dla dzieci zarówno na słoneczne jak i pochmurne dni – parki i place zabaw, muzea i teatry dla dzieci, ciekawą ofertę warsztatów i programów dla rodzin. Poniżej kilka propozycji!

MUZEA I TEATRY

Muzeum Pomorza Środkowego

ikonka

Oferta: imprezy plenerowe (sezon letni), warsztaty i lekcje muzealne (cały rok), największy na świecie zbiór kolekcji dzieł Witkacego.

Grupy na zajęcia edukacyjne oraz zwiedzanie z przewodnikiem przyjmowane są wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu terminu. Zajęcia należy umawiać przynajmniej z tygodniowym wyprzedzeniem w Dziale Edukacji i Promocji MPŚ w Słupsku, tel. (59) 842 40 81 wew. 328 lub 306 albo poprzez e-mail: muzeum@muzeum.slupsk.pl.

Adres:
ul. Dominikańska 5-9
76-200 Słupsk
telefon: 059 842 40 81 lub 059 842 40 82

Oddziały Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku:

Biały Spichlerz
ul. Szarych Szeregów 12, 76-200 Słupsk
tel. 59 728 55 20

Muzeum Kultury Ludowej Pomorza w Swołowie
Swołowo 8
76-206 Słupsk 8
tel. 059 832 48 97

Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach
Kluki 27
76-214 Smołdzino
tel. 059 846 30 20

Izba Historii Kolei

Oferta: zajęcia edukacyjne z historii kolei.

Adres:
ul. Wojska Polskiego 28,
76-200 Słupsk
tel. 663 815 796

Bunkry Blüchera w Ustce

ikonka

Militaria pasjonują dzieci w każdym wieku. Usteckie bunkry, pochodzące sprzed II wojny światowej, usytuowane są po zachodniej stronie portu. Zwiedza się je z przewodnikiem, można tu też postrzelać i pobawić się wykrywaczem metalu.

Adres:
Bohaterów Westerplatte 40,
76-270 Ustka

Teatr Rondo

ikonka

Adres:
ul. M. Niedziałkowskiego 5a,
76-200 Słupsk
tel./fax (59) 842 63 49

Teatr Lalki Tęcza

ikonka

Adres:
ul. Ludwika Waryńskiego 2,
76-200 Słupsk

Teatr Władca Lalek

ikonka

Adres:
ul. Arciszewskiego 22,
76-200 Słupsk

ZABAWA W WODZIE

Park Wodny Trzy Fale

ikonka

Adres: 
ul. Grunwaldzka 8a,
76-200 Słupsk
tel. 888 808 822

Park Wodny Redzikowo

ikonka

Adres: 
Redzikowo 16b,
76-200 Słupsk
tel. 59 841 25 51 lub 59 841 25 55

Baseny hotelowe

Aquaparku Grand Lubicz

Dwupoziomowym kompleksie basenów o łącznej powierzchni 1143 m2. Na parterze znajduje się m.in. czterotorowy basen sportowy, brodzik dla dzieci z różnymi atrakcjami, basen rekreacyjny ze zjeżdżalnią, sztuczną rzeką i podwodnymi leżankami wodno-powietrznymi. Na piętrze zlokalizowany jest solankowy basen rekreacyjnym połączony z akwenem zewnętrznym.

Adres:
ul. Wczasowa 4,
Ustka

Hotel Lubicz

Posiada akwen o głębokości 135 cm, w niektórych godzinach strzeżony przez ratowników.

Adres:
ul. Grunwaldzka 14,
Ustka

Hotel Jantar

Codziennie czynny basen ma wymiary 10,5 na 6,5 na 1,3 m. Jest tu też jacuzzi i brodzik dla dzieci.

Adres:
ul. Wczasowa 14,
Ustka

Hotel Royal Baltic

Obiekt oferuje basen i płytki brodzik.

Adres:
ul. Wczasowa 26,
Ustka

Hotel Dolina Charlotty Resort & Spa

Na odwiedzających czeka basen z saunami.

Adres:
Strzelinko 14,
76-200 Słupsk

SPORT I REKREACJA

Gokarty, lodowisko i kręgle w Parku Wodnym w Redzikowie

ikonka

Adres: 
Redzikowo 16b,
76-200 Słupsk
tel. 59 841 25 55 / 608 898 615

Park Linowy „Leśny Kot”

ikonka

Adres:
ul. Bauera 14,
76-200 Słupsk
tel. +48 669 911 252

Słupski Ośrodek Sportu i Rekreacji

ikonka
  • Pływalnia – ul. Szczecińska 99, 76-200 Słupsk, tel. 59 843 40 16
  • Stadion – Antoniego Madalińskiego 4, tel. 59 842 84 88
  • Korty tenisowe – ul. Słowackiego 18, tel. 607 590 747, 59 842 84 88
  • Park kultury, sportu i rekreacji – ul. Słowackiego 18
  • Skate park – ul. Małcużyńskiego, Park Miejski im. PCK

Centrum Rakietowe w C.H. Park Wiatraki

ikonka

Adres:
Bolesławice Ul. Wspólna 1
76-251 Kobylnica
tel. 661 597 999

PARKI ROZRYWKI

Park Rozrywki w Dolinie Charlotty

ikonka

Oferta: park rozrywki dla dzieci i dorosłych, w nim: fokarium, wodnym safari i zoo, skorzystać z przejazdów konno, a także magiczny świat baśni.

Adres: 
Strzelinko 14,
76 – 200 Słupsk
tel. 59 847 43 41

Megalandia

ikonka

Megalandia to park rozrywki czarodzieja Megaliusza, położony niedaleko od centrum Ustki w miejscowości Przewłoka (gmina Ustka). Podczas niezwykłej wędrówki po parku można odnaleźć tu wielkie przedmioty, które niegdyś zaczarował tajemniczy czarodziej. Spotkać tu można m.in. wielkiego dwumetrowego pluszowego misia o imieniu MegaTuliś, wielki kawałek tortu, wielgachny kubek, a nawet ogromną toaletę.

Park słynie z wspaniałych występów które w sezonie letnim odbywają się codzienne a poza sezonem w weekendy. Na scenie Megalandii zobaczyć można m.in. gwiazdy Mam Talent, pokazy iluzji, cyrki, spektakle, balonowe show, teatry, eksperymenty naukowe i wiele innych ciekawych wydarzeń.

Adres: 
Ustecka 8,
76-270 Przewłoka

SALE ZABAW

Jump2Sky (sale zabaw oraz park trampolin)

ikonka

Adres:
ul. Wspólna 1,
76-251 Bolesławice
tel. +48 535 800 750

Kinderplaneta

ikonka

Adres:
ul. Szczecińska 59,
CH Jantar,
76-200 Słupsk
tel. 783 145 617

Sala Zabaw Dżungla Park

ikonka

Adres:
ul. Jana Sobieskiego 5,
76-200 Słupsk
tel. 698 070 725

Planeta VIP

Adres:
ul. Stefana Banacha 2A,
76-200 Słupsk
tel. 530 979 313

QUESTY I GRY TURYSTYCZNE

Czym jest questing? To poszukiwanie, śledztwo, pogoń za kimś lub czymś … Trochę podchodów, elementy gier patrolowych, łamigłówki i zagadki, to wszystko opisane wierszem lub prozą, całość opatrzona odręcznie wykonaną mapką. Questing to sposób na spędzenie wolnego czasu i poszukiwanie miejsc nieodkrytych, a także zwrócenie uwagi turystów na elementy wydawałoby się oczywiste.

Zatem celem questingu jest szukanie wyjątkowości w ciekawych i zupełnie zwyczajnych miejscach. To edukacja regionalna przez zabawę bez ograniczeń wiekowych. Questing jest „bezobsługowy”, turyści mogą z niego korzystać samodzielnie. Turysta dostaje lub sam drukuje ulotkę z odręcznie narysowaną mapką i opisem questu. W ulotce zawarte są wskazówki i zadania napisane prozą lub wierszem. Od inwencji układającego quest zależy na czym będą polegały zadania, zazwyczaj należy coś uzupełnić, zaobserwować i wpisać w odpowiednie miejsca np. policzyć drzewa, deski w płocie lub ławeczki w parku … i wykorzystać te wiadomości w dalszej wędrówce lub do rozwiązania krzyżówki.

Zatem ruszajmy w drogę!

Questy po Parku Krajobrazowym “Dolina Słupi”

W ramach promocji lokalnej marki „Zielone Serce Pomorza” przy wsparciu pracowników Parku Krajobrazowego „Dolina Słupi” powstały dwa questy, które pozwolą całym rodzinom wędrować i poszukiwać ukrytych skarbów m in. w Krzyni i Warcinie.

Krzynia – Tajniki krzyńskiej przyrody

Krzynia to wieś w Polsce położona w województwie pomorskim, w powiecie słupskim, w gminie Dębnica Kaszubska na obszarze Parku Krajobrazowego Dolina Słupi nad Słupią. Wieś jest częścią składową sołectwa Dębnica Kaszubska. W miejscowości znajduje się jezioro retencyjne Krzynia i elektrownia wodna na Słupi.

Początek questu: Budynek starej szkoły podstawowej, obecnie Centrum Partnerstwa Lokalnego, w którym mieści się Biuro Fundacji Partnerstwo Dorzecze Słupi.
Czas przejścia questu: 45 min

Quest Warcino

Warcino to wieś w Polsce położona w województwie pomorskim, w powiecie słupskim, w gminie Kępice przy drodze wojewódzkiej nr 208.
W kierunku północnozachodnim, przy granicy z województwem zachodniopomorskim znajduje się jezioro Lewarowe.

Początek questu: Ośrodek Edukacji Leśnej „Niezapominajka” (na terenie założenia pałacowo – parkowego w Warcinie, przy Centrum Edukacji Regionalnej)
Czas przejścia questu: 60 min

Questy po Słowińskim Parku Narodowym

Questy po Słowińskim Parku Narodowym oraz miejscowościach zlokalizowanych w jego otulinie, służąca prezentacji dotychczas nieodkrytych walorów kulturowych, historycznych i przyrodniczych tych terenów.

Aplikacja “Słowiński Park Narodowy – Poszukiwanie Skarbów”

Aplikacja opracowana została w ramach oferty edukacyjnej realizowanej przez Muzeum SPN w Czołpinie. Korzystając z aplikacji goście Muzeum Słowińskiego Parku Narodowego w Czołpinie otrzymają praktyczne wskazówki, jak przygotować się do wizyty, jakie atrakcje czekają na nich w muzeum i jego okolicy.

Aplikacja zachęca również do eksploracji Słowińskiego Parku Narodowego poprzez Poszukiwanie Skarbów – w 14 wyjątkowo interesujących punktach Parku ukryto skrytki z pieczątkami. Korzystając z mapy i wskazówek dostępnych w aplikacji poszukujemy skrytek, po znalezieniu, na karcie z mapą przybijamy pieczątkę oraz wykonujemy kilka pamiątkowych fotografii za pomocą aplikacji. Poszukiwania należy rozpocząć od punktów: Muzeum SPN w Czołpinie(1) i Osada Latarników w Czołpinie(2). Po odnalezieniu co najmniej 3 punktów można w aplikacji wygenerować komiks z wplecionymi w historię poszukiwania skarbów wcześniej zrobionymi zdjęciami.

Aplikacja powstała w ramach projektu POIS.02.04.00-00-0008/16 „Nawigacja w Przyszłość – Muzeum Latarnictwa i Ochrony Wartości Przyrodniczo-Kulturowych Wybrzeża Słowińskiego jako nowoczesne narzędzie programu edukacji ekologicznej Słowińskiego Parku Narodowego”, dofinansowanego ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Aplikacja “Słowiński Park Narodowy – Lekcje z klimatem”

Aplikacja wykonana została jako pomoc dydaktyczna dla programu edukacyjnego „Nawigacja w Przyszłość, czyli lekcje z klimatem w SPN”, który realizowany jest przez pracowników Parku w Muzeum SPN w Czołpinie.

W trakcie omawiania jednego z sześciu tematów „Wkręceni w brzmienie Natury – jak bije serce przyrody?” uczestnicy zajęć zapoznają się z zagadnieniami związanymi z pojęciem dźwięku. Zastanawiają się czym jest cisza i czy to prawda, że jednym z głównych zanieczyszczeń powietrza jest hałas? Dowiadują się jakie są granice słyszalności dźwięków i jakie są poziomy głośności różnych źródeł dźwięku. Rozpoznają odgłosy przyrody, choćby takie jak: „śpiew wydm” – dźwięk charakterystyczny dla Słowińskiego Parku Narodowego. Podczas zajęć zarówno prowadzącemu jak i uczestnikom towarzyszy wcześniej wspomniana aplikacja.

Aplikacja posiada kilka poziomów wyboru. Na każdym poziomie dźwięki zostały pogrupowane według określonego kryterium. W najbardziej rozbudowanej kategorii „Dźwięki natury – charakterystyczne odgłosy siedlisk” można zagłębić się w kolejnych niższych poziomach. Przyjęły one nazwy siedlisk SPN: łąki, wydmy, plaża i morze, bory, lasy liściaste, torfowiska, wody śródlądowe. Tu po dokonaniu kolejnego wyboru można usłyszeć dźwięki najbardziej charakterystyczne dla tego siedliska, na przykład dla łąki będzie to odgłos wydawany przez derkacza, przepiórkę, czajkę, szczekanie kozła, czy brzęczenie owadów. Gdzie indziej usłyszymy szum morza, wiatru, kapania wody. Po wysłuchaniu nagrań z rozmową, śmiechem, płaczem czy sygnalizacją uliczną uczestnicy zajęć zastanowią się jaką rolę odgrywa w życiu codziennym dźwięk.
Aplikacja przy uruchomieniu wymaga połączenia z Internetem. Aby działała offline, należy wejść w ustawienia i pobrać treści.

Aplikację zrealizowano w ramach projektu POIŚ Nr POIS.02.04.00-00-0202/17 „Nawigacja w Przyszłość, czyli lekcje z klimatem w SPN”, dofinansowanego ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Usteckie questy

  • Gra Opowieści Małej Syrenki
  • Ustecki wehikuł czasu

Aby wziąć udział w questach po Ustce, należy odwiedzić Centrum Informacji Turystycznej. Otrzymuje się tu specjalne karty gier z opisem tras, wraz z zadaniami do wykonania i ciekawymi faktami z dziejów Ustki. Trasę po mieście przemierza się korzystając ze wskazówek w opisie (niekiedy trzeba wykazać się nie lada spostrzegawczością i orientacją w terenie). Podobnie jak podczas szukania skarbów, na końcu trafia się na skrzynkę z księgą znalazców oraz pieczęcią do przystawienia na karcie gry.
Przygotowaliśmy dwie gry turystyczne. Pierwsza to „Ustecki Wehikuł Czasu”, która prowadzi przez ważne historycznie miejsca na terenie Dawnej Osady Rybackiej (lokalizuje również obiekty, które istniały w przeszłości i nie przetrwały do dzisiaj). Druga, „Opowieści Małej Syrenki”, skupia się na legendach miejskich. Informacje o obu grach również dostępne są w serwisie opencaching.pl.

Questy po Słupsku

Quest Witkacy – Quest “Śladami Witkacego

Jest to propozycja zabawy połączonej z odkrywaniem naszego pięknego miasta oraz upowszechnianiem wiedzy o nim. Tym razem proponujemy spacer z Witkacym, bo choć artysta ten w Słupsku nigdy nie zagościł, to niewątpliwie dla wielu jest jedną z najlepszych wizytówek Słupska. Wersja papierowa questa dostępna w CIT. Quest prowadzi nas po nieoznakowanym w terenie szlaku opowiadając w wierszowanej historyjce o życiu i działalności malarskiej Witkacego. Szukając rozwiązania trzeba pewne elementy odnaleźć w przestrzeni miejskiej, a także rozwiązywać zagadki, które pojawiają się w tekście. Quest przygotowany przez Centrum Informacji Turystycznej w Słupsku przy ul. Starzyńskiego 8.

Quest Szlakiem Słupskich Legend

Wyruszaj wspólnie ze mną człeku młody, w zaczarowany świat słupskiej przygody. – tak zaczyna się Quest Szlakiem Słupskich Legend. Questing to rodzaj gry polegającej na odkrywaniu ciekawych miejsc i tworzeniu nieoznakowanych szlaków, którymi można wędrować kierując się informacjami zawartymi w wierszowanych wskazówkach. Ma to na celu rozwijanie poczucia tożsamości z danym regionem, szukanie wyjątkowości w ciekawych i zupełnie zwyczajnych miejscach, upowszechnianie ciekawych miejsc wyróżniających się krajobrazem, przyrodą, czy dziedzictwem kulturowym. To ciekawa metoda promocji regionów lub obiektów w myśl zasady „nauka przez zabawę”. Quest przygotowany przez Centrum Informacji Turystycznej w Słupsku przy ul. Starzyńskiego.

Szlak Słupskiego Niedźwiadka Szczęścia

Szukanie niedźwiadków w przestrzeni miejskiej to nie lada gratka, nie tylko dla dzieci, ale też dla dorosłych. Niedźwiadki na ulicach zaczęły się pojawiać w 2017 roku, a w tej chwili jest ich aż 11. Wszystko zaczęło się od figurki bursztynowego niedźwiadka, którą mieszkańcy znaleźli nieopodal Słupska w 1887 r., podczas kopania torfu. Wiek figurki, w chwili znalezienia, szacowany był na nawet 3700 lat. Według badaczy była amuletem należącym do łowcy niedźwiedzi. Książeczka pt. „Zdobywca Słupskiego Niedźwiadka” wraz z mapą i naklejkami dostępna w Centrum Informacji Turystycznej w Słupsku. Quest przygotowany przez Centrum Informacji Turystycznej w Słupsku przy ul. Starzyńskiego 8.

Szlakiem słupskiego street – artu

Quest, który prowadzi śladami słupskiego street – artu, w tym wypadku murali i niedźwiadków. Jest to świetna okazja do odkrycia tajemnic słupskiej sztuki ulicznej, której w Słupsku nie brakuje. Przejście questa zajmuje około 1 h i rozpoczyna się przy Centrum Informacji Turystycznej przy ul. Starzyńskiego 8.
Drodzy czytelnicy, zatem do dzieła, poszukajmy skarbu, odkryjmy to czego nie udało nam się do tej pory dostrzec. Gdybyście zauważyli, że coś w terenie uległo zmianie, dajcie nam znać, wszak wszystko wokół się zmienia. Dobrej zabawy.

POZOSTAŁE ATRAKCJE

Wycieczki z Kapitanem Haase po Ustce

Zwolennicy bardziej tradycyjnych wycieczek miejskich mogą wybrać się na spacer po Ustce w ramach „Wtorków z Kapitanem Haase”. Choć może nie do końca tak tradycyjnych, bo kapitan pojawia się na miejscu zbiórki w historycznym stroju. Wycieczka, jak nazwa wskazuje, odbywa się we wtorki (tylko w sezonie). Aby wziąć w niej udział, należy pojawić się przed 10.00 przy wejściu do kościoła Najświętszego Zbawiciela (ul. Kościelna 4). Spacer trwa około dwóch godzin i jest bezpłatny.

Druga wycieczka odbywa się w każdą środę wakacji i wiedzie „Szlakiem usteckich legend”. Adresowana jest do dzieci, oczywiście pod opieką dorosłych. Podczas wędrówki poznaje się najciekawsze legendy i opowieści związane z miastem. Miejsce i godzina startu te same (kościół Najświętszego Zbawiciela, ul. Kościelna 4; godz. 10.00), wycieczka jest również bezpłatna.

Słoneczna zabawa na plaży

Plaża, morze, zamki z piasku i latarnie morskie to symbole wspaniałej zabawy w regionie słupskim w oczach dziecka. Na pieknych, piaszczystych i szerokich plażach wypoczywać można z cała rodziną w Ustce, Dębinie, Rowach, Orzechowie czy Poddąbiu. Po słonecznej kąpieli zachęcamy do wspinaczki po latarniach morskich w Ustce lub Czołpinie.

Zjazd maskotek w Rowach

To doskonała coroczna impreza w Rowach w gminie Ustka, która odbywa się w połowie lipca. Z całej Polski zjeżdżają się duże pluszowe postacie, które reprezentują samorządy, instytucje i firmy. Impreza w swoim programie ma wiele interesujących pozycji. Pierwszego dnia maskotki odwiedzają dzieci przebywające w słupskim szpitalu. Punktem kulminacyjnym imprezy jest parada maskotek ulicami Rowów, ich prezentacja na scenie oraz występy artystyczne. W trakcie trwania całej imprezy odbywa się głosowanie na najsympatyczniejszą maskotkę.

Sala edukacyjna “Słupia – Rzeka wiedzy” w siedzibie Parku Krajobrazowego “Dolina Słupi”

Sala jest dostępna w siedzibie Parku Krajobrazowego Dolina Słupi na ul. Poniatowskiego 4a. A dlaczego warto tam się wybrać? Przemieszczając się po sali na kształt meandrującej rzeki napotykamy na swojej drodze manualne i interaktywne stanowiska, które umożliwią poznanie przyrody doliny Słupi. Staniemy oko w oko ze zwierzętami leśnymi, podejrzymy występujące w tej rzece ryby, czy zajrzymy do dziupli występujących na terenie Parku zwierząt. Zwiedzanie indywidualne i dla grup zorganizowanych możliwe po umówieniu terminu

Tel. (59) 842 98 29.